دانلود+اخبار جدیدترین های دنیا

آیا میدانید!!!
1- عمومی ترین نام در جهان محمد است.
2- اسم تمام قاره ها با همان حرفی که آغاز شده است پایان می یابد.
3- مقاوم ترین ماهیچه در بدن ، زبان است....


                             برای خواندن بقیه مطالب به ادامه مطلب بروید...


نویسنده: mohamad-reza-deltang ׀ تاریخ: سه شنبه 1 فروردين 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

5 حقه سرگرم‌کننده در جستجوگر گوگل!!!
عادت کرده‌اید که همیشه کلیدواژه‌ها را وارد سرویس جستجوی گوگل کنید، روی نتایج کلیک کنید و پی کارتان بروید!؟ تصور می‌کنید که نمی‌شود در همین سرویس جستجوی گوگل، چیزهای سرگرم‌کننده‌ای پیدا کرد!؟

نه! در این پست ۵ حقه کوچک را با هم مرور می‌کنیم که بی‌شک دقایقی سرگرمتان خواهد کرد....!

نویسنده: mohamad-reza-deltang ׀ تاریخ: سه شنبه 1 فروردين 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تلاش فیس‌بوک برای تبدیل شدن به یک بازیگر مهم رسانه‌ای

زوکربرگ در نشستی توضیح داد که چگونه فیس بوک می خواهد به یک بازیگر مهم رسانه‌ای تبدیل شود.

به گزارش جام نیوز به نقل از بی‌بی‌سی نوشت: شبکه اجتماعی "فیس بوک" دوباره به تغییراتی دست زده تا از رقبایش عقب نماند. موسس فیس بوک رسما از این تغییرات پرده برداری کرد.

"مارک زوکربرگ" در "سان فرانسیسکو" با افتخار تاکید کرد در یک شبانه روز از هفته گذشته وب سایت فیس بوک، نیم میلیارد کاربر داشته است.

"زوکربرگ" از کاربران وب سایتش خواست:

از آشپزی گرفته تا جاهایی که به سیر و سیاحت رفته اید؛ همه زندگی‌تان را روی فیس بوک قراردهید.

نویسنده: mohamad-reza-deltang ׀ تاریخ: سه شنبه 1 فروردين 1391برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

هدف از بدنسازی

هدف از بدنسازی : 

 

دارا بودن اندامی زیبا با فرمی مناسب، افزودن بر مقاومت توان جسمی بدن ، از بین بردن چربیها و افرزودن بر حجم عضلانی بدن کاستن وزن برای افراد چاق و افزایش وزن برای لاغر اندامها ، افزایش قدرت بدنی به منظور کسب موفقیت در رشته های مختلف ورزشی ، حضور در رقابتهای پرورش اندام و مهمتر از همه اینها حفظ سلامت جسمانی و نشاط عمومی ، همه و همه از اهدافی هستند که در ورزش پرورش اندام و بدنسازی مورد نظر همه ورزشکاران قرار گرفته است.



نویسنده: mohamad-reza-deltang ׀ تاریخ: دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آشنايي با عضلات بدن

آشنايي با عضلات بدن

بدن انسـان از 260 عـضـلـه تشـكـيل گـرديـده كه اكثر آنها بصورت جفت مي بـاشند. عـضـلات %45 درصـــد وزن كـل بـدن را به خود اختصاص ميدهنـــد. عضلات از بافت فيبري تشـكـيـل شـــده اند. ميوفيبرها (فيبرهاي تشكيل دهنده مـاهيچه ها) قابـلـيـت انـقــباض دارند.

در بدن انسان سه نوع عضله از نظر ساختار وجود دارد:

عضله قلب: كه قلب را تشكيل ميدهد.

عضلات صاف: كـه ديواره عروق، لوله گوارش، مجاري ادراري و تنفسي را تشكيل ميدهند.

عضلات اسكلتي: كـه وظـيـفـه حــركت و حفظ تعادل اعضاء بدن را به عهده دارند.


عضلات قلب و صاف خودكار بوده و ما قادر به كنترل آنها نميباشيم اما حركات عضلات اسكلتي را ميتوانيم كنترل كنيم. فيبرهاي تشكيل دهنده عضلات در بدن خود نيز به 2 تيپ متفاوت تقسيم بندي ميگردند.

* فيبر كند: فيبر كند و يا قرمز انقباض كند و مداوم داشته و دير خسته و فرسوده ميگردد- ظرفيت اكسيداسيون بالا داشته بنابراين در تمرينات هوازي كاربرد دارند.

* فيبر تند: فيبر تند و يا سفيد انقباض سريع و قدرتمند داشته اما خيلي زود خسته و فرسوده ميگردد. ظرفيت اكسيداسيون در آنها اندك ميباشد و در تمرينات بي هوازي كاربرد دارند.

معمولا عضلات در بدن بصورت جفت عمل كرده بطوري كه هر سمت يك مفصل يك عضله قرار ميگيرد و حركات مخالف را به كمك هم پديد مي آورند. اين جفت عضله به عضله موافق(AGONIST) و عضله مخالف (ANTAGONIST) موسوم ميباشند. مثلا در بازو عضله سه سر با انقباض خود سبب صاف شدن بازو و عضله دو سر با انقباض خود سبب خم شدن بازو ميگردد.

آتروفي (ATROPHY): هنگامي كه عضلات براي مدت طولاني از فعاليتشان كاسته گردد بتدريج حجمشان تحليل رفته و كوچك ميشوند كه به آن آتروفي ميگويند.

هيپر تروفي (HYPERTOPHY): هنگامي كه فعاليت عضلات افزايش مي يابد سبب افزايش حجم و اندازه سلولهاي عضلاني ميگردد كه هيپر تروفي نام دارد




مكانيزم افزايش حجم عضلات

تصور كنيد كه شما با يك عضله خاص در بدن وزنه اي به وزن 1 كيلوگرم را روزانه بلند ميكنيد. هنگامي كه اين وزنه از 1 كيلوگرم مثلا به 5 كيلوگرم افزايش مي يابد ابتدا با بلند كردن آن وزنه بطور مكرر در فيبرهاي عضلات يك پارگي بسيار ريز پديد مي آيد كه ميكروتراما (MICROTRAUMA) نام دارد. سپس بدن شما سعي ميكند با آن وزنه جديد سازگاري حاصل كرده و نيروي عضله مورد نظر را افزايش دهد. بنابراين هنگام ترميم فيبرهاي آسيب ديده آنها را قويتر و با استحكام تر از پيش بازسازي ميكند. بر خلاف تصور هنگامي كه به حجم عضلات افزوده ميگردد در واقع به اندازه سلولهاي عضلاني افزوده ميگردد و نه به تعداد آنها. تعداد سلولهاي عضلاني در طول حيات ثابت ميباشند. اما اين تعداد در افراد مختلف تفاوت دارد. يكي از عللي كه برخي افراد سريعتر عضلاني ميگردند نيز همين موضوع ميباشد. بنابراين عضلات پس از انجام تمرينات با وزنه نياز به زمان دارند كه مجددا خود را ترميم كنند. اين مدت، زمان ترميم (RECOVERY TIME) نام دارد. بنابراين شما هيچگاه نبايد بروي يك گروه عضلات هر روز و بدون وقفه كار كنيد زيرا در اينصورت تنها به عضلات خود آسيب وارد مي آوريد. زمان ترميم معمولا 3-2 روز ميباشد.

در روند سازگاري نه تنها حجم سلولهاي عصبي افزايش مي يابد بلكه به تعداد مويرگهايي كه به عضلات خونرساني ميكنند نيز افزوده ميگردد زيرا عضله بزرگتر و پركار تر به خون، اكسيژن و مواد مغذي بيشتري نياز دارد. يك عامل بسيار مهم ديگر نيز در توانايي بدن به عضلاني گشتن وجود دارد و آنهم وراثت ميباشد. بطور كلي سه تيپ متفاوت از ساختار بدني وجود دارد:

* اكتو مورف (ECTOMORPH): بدن لاغر، استخوانبندي كوچك. افزايش حجم عضلات در اين نوع ساختار جسمي دشوار ميباشد.

* مزومورف (MESOMORPH): بدن عضلاني و چربي اندك. افزايش حجم عضلات در اين نوع ساختار جسمي تقريبا آسان ميباشد.

* آندومورف (ENDOMORPH): بدن چاق، استخوانبندي درشت. اين افراد مستعد اضافه وزن ميباشند البته از نوع چربي و نه ماهيچه.

يك تصور غلط نيز وجود دارد آنهم اين ميباشد كه تمرينات بدنسازي سبب كاهش چربي ميگردند. تمرينات بدنسازي بيشتر سبب افزايش حجم عضلات ميگردد و در سوزاندن چربيهاي بدن نميتواند كار ساز باشد.براي سوزاندن چربيهاي بدن مي بايد به تمرينات هوازي پرداخت.


تمرينات بدنسازي به 4 دسته تقسيم ميگردند:

1- تمرينات ايزومتريك (ISOMETRIC):اين تمرينات بر اساس نوع انقباض عضلات در اين نوع تمرينات نامگذاري شده است. در اين تمرينات عضلات منقبض گشته اما از طولشان كاسته نميگردد. در اين نوع تمرينات حركت وجود ندارد. مانند قرار دادن كف دو دست و اعمال فشار و يا نگاه داشتن وزنه بالاي سر بدون حركت.

2- تمرينات ايزوتونيك (ISOTONIC):اين تمرينات نيز بر اساس نوع انقباض عضلات حين انجام آنها نامگذاري گرديده است. در اين تمرينات عضلات انقباظ يافته و طولشان كاهش يافته و كوتاه ميگردند. بيشتر تمرينات از همين نوع ميباشد. مانند خم و راست كردن بازو همراه با وزنه.

3- تمرينات انفرادي (ISOLATION):به تمرينات اطلاق ميگردد كه تنها يك مفصل و يك گروه از عضلات را درگير ميكند.

4- تمرينات تركيبي (COMPOUND):به تمريناتي اطلاق ميگردد كه همزمان چندين گروه از عضلات را درگير كرده و حركت حول چندين مفصل انجام ميگيرد.

* تعداد (REPETITION=REP):به يك بار بلند كردن وزنه و پايين آوردن آن اطلاق ميگردد.

* ست(SET):به چندين بار بلند كردن و پايين آوردن وزنه (به اصطلاح زدن وزنه) بدون وقفه اطلاق ميگردد.

يك ست متشكل از 5 - 1 تکرار سبب افزايش قدرت عضلات گشته اما به استقامت آنها نمي افزايد.
يك ست متشكل از 12 - 6 رپتکرار سبب افزايش قدرت، حجم و استقامت عضلات ميگردد.
يك ست متشكل از 20 - 13 تکرار سبب افزايش حجم و استقامت عضله ميگردد.
يك ست متشكل از 20 تکرار و بالاتر يك تمرين هوازي محسوب ميگردد.


اسامي عضلات مهم از بالا به سمت پايين بدن به شرح زير ميباشد:

STERNOCLEIDOMASTOID= عضله جناغي-لامي در ناحيه گردن.
TRAPEZIUS=عضله ذوزنقه در ناحيه كتف.
DELTOID=عضله دلتوئيد در ناحيه كتف.
PECTORALIS MAJOR=عضله سينه اي در ناحيه قفسه سينه.
BICEPS=عضله دوسر در ناحيه بازو.
TRICEPS=عضله سه سر در ناحيه پشت بازو.
FLEXOR & EXTENSOR CARPI=عضلات خم و راست كننده در ناحيه ساعد. SERRATUS ANTERIOR=عضلات سراتوس در ناحيه زير بغل.
EXTERNAL & INTERNAL OBLIQUE=عضلات مايل خارجي و داخلي در نواحي پهلوها.
RECTUS ABDOMINUS=عضله راست شكمي.
LATISSMUS DORSI=عضله عريض پشت.
TERES MINOR & MAJAR=عضلات ترس در نواحي پشت زير عضلات دلتوئيد. ERECTOR SPINE=عضله طويل راست كننده ستون فقرات.
RHOMBOID=عضلات لوزي شكل در ناحيه پشت كنار عضلات ترس.
GLUTEUS MEDIUS & MAXIMUS=عضلات سرين كوچك و بزرگ.
RECTUS FEMORIS=عضله راست راني در ناحيه قدامي ران.
VASTUS LATERALIS & MEDIALIS=عضلات وسيع مياني و جانبي ران در دو طرف عضله راست راني.
SARTORIUS=عضله خياطه كه طويل بوده و در ناحيه ميان كمر و زانو وجود دارد. ADDUCTOR LONGUS=عضله نزديك كننده در نواحي داخلي ران.
BICEPS FEMORIS=عضله دو سر راني در ناحيه پشت ران.
HAMSTRINGS=براي آسانتر شدن اسامي برخي اوقات عضلات پشت ران را همسترينگ مي نامند.
QUADRICEPS=براي آسانتر شدن اسامي برخي اوقات عضلات جلوي ران را عضلات چهار سر مي نامند.
GASTROCNEMIUS=عضله ساق پا.در ناحيه پشت ساق.
TIBIALIS ANTERIOR=عضله درشت ني قدامي.
SOLEUS=عضله اي در زير و كنارعضله ساق پا.
PERONEUS=عضله ناز ك ني.

منبع : سایت مردمان


نویسنده: mohamad-reza-deltang ׀ تاریخ: دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تصاویری از پهلوونای قدیمی
تصاویری از پهلوونای قدیمی

خیلی زیباست از دست ندین

نویسنده: mohamad-reza-deltang ׀ تاریخ: دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

زیبایی اندام

زیبایی اندام

بهترین روش برای کاهش وزن و همچنین رسیدن به تناسب اندام، ورزش کردن به صورت منظم به همراه یک برنامه ی غذایی متناسب است. هنگامی که جوانی را پشت سر می گذاریم به نظر می رسد که در یک مبارزه ی دایمی با دور کمرمان قرار می گیریم. هر چه سن مان بیشتر می شود، دور کمرمان بیشتر می شود و ما هم بیشتر و بیشتر به فکر سوزاندن چربی ها می افتیم؛ ولی این کار به نظرمان خیلی سخت می آید.
پس چاره چیست؟ حالا که رژیم های غذایی به تنهایی باعث موفقیت در کاهش وزن نمی شوند، چه باید کرد تا به وزن دلخواه رسید؟ کلید رسیدن به کاهش وزن به صورت دایمی، ورزش به اضافه ی تغذیه ی مناسب از طریق ارتقای رفتارهای تغذیه ای است.

هنگامی که رژیم می گیرید، هم چربی از دست می دهید و هم عضلات بدنتان را کم می کنید. این کاهش در حجم عضلات، باعث می شود که سرعت متابولیسم و سوخت و ساز بدنتان آهسته تر شود؛ و در نتیجه بدنتان قادر نخواهد بود کالری های بیشتری بسوزاند. البته هر چه پیرتر می شویم، این رویداد به طور طبیعی رخ می دهد و بعد از 25 سالگی، به ازای هر 10 سال، میزان متابولیسم، حدود 5 درصد کاهش می یابد. یکی از دلایل این رویداد طبیعی این است که با گذشت زمان و نزدیک تر شدن به سنین پیری، حجم عضلانی بدن کم می شود و در عوض مقدار چربی های بدن زیادتر می شود. اکثر افراد نیز بعد از گذشت سال های شاداب جوانی، هنگامی که حسابی درگیر کار زندگی شده اند، اوقات فراغت را به جای ورزش و مراقبت از بدنشان، جلوی تلویزیون می گذارند که این نیز باعث چاقی می شود. داشتن اضافه وزن یکی از دلایل عمده ی ابتلا به انواع سرطان و یک احساس تنبلی و بی نشاط بودن است. افرادی که قبلاً رژیم گرفته اند، به خوبی می دانند که هر چه رژیم شدیدتر باشد، پس از قطع رژیم بدن سریع تر به حالت اول باز می گردد. یکی دیگر از مشکلات عمده ی رژیم غذایی این است که فرد نمی تواند برای مدت زیادی به آن پای بند باشد، زیرا پس از گذشت مدتی، همه ی غذاهایی که از آن ها محروم بوده است به او چشمک می زنند و دیگر فرد نمی تواند به خوردن یک تکه کیک شکلاتی قناعت کند، بلکه می خواهد همه ی آن را بخورد. بنابراین، یک چرخه ی معیوب به وجود می آید و همه ی زحمات فرد را به باد می دهد؛ به طوری که وزن فرد حتی از اولش هم بیشتر می شود.


یک خبر خوب برای شما داریم و آن این است که به راحتی می توان این چرخه ی معیوب را در هم شکست. لابد می پرسید چگونه؟ با ورزش، ورزش می تواند به بهترین شیوه باعث کاهش وزن شود. برای این که از وزنتان بکاهید، لازم است یک کسری کالری به وجود آورید. به این ترتیب که باید میزان کالری هایی را که در هر روز مصرف می کنید به حدی بالاتر از میزان کالری دریافتی بدن برسانید. این امر از طریق ورزش کردن در کنار یک تغذیه ی مناسب صورت می گیرد و نه از طریق رژیم های غذایی سفت و سخت موقتی. با ورزش، می توانید علاوه بر سوزاندن کالری های بیشتر در هر روز، بر حجم عضلات بدنتان نیز اضافه کنید، که در نتیجه بر میزان متابولیسم پایه ی بدن افزوده می شود. به ازای هر کیلوگرم عضله ای که به دست آورید، 800 کیلو کالری بیشتر در هفته برای حفظ تعادل بدن خواهید سوزاند و این افزایش سوخت و ساز و متابولیسم پایه حتی در زمانی که خواب هستید نیز ادامه خواهد داشت. ورزش های ایروبیک مانند پیاده روی و دویدن از بهترین راه های سوزاندن کالری هستند. همیشه قبل از شروع 3 تا 5 دقیقه خود را گرم کنید و سپس به ورزش خودتان بپردازید. انجام ورزش های ایروبیک به مدت 15 تا 20 دقیقه، می تواند به خوبی باعث سوزاندن چربی ها شود. پس از آن، در مدت 3 تا 5 دقیقه باید خود را به تدریج سرد کنید تا ضربان قلبتان به حد نرمال بازگردد. البته پیش از شروع هر نوع ورزشی به یاد داشته باشید که با پزشک خود در مورد محدودیت های ورزشی مشورت کنید.

برای شکل دادن و قوی کردن بدن به منظور رسیدن به تناسب اندام دلخواه تان باید تمرین های ورزشی شکل دهنده ی بدن را انجام دهید. این ورزش ها عضلات را بیشتر و بدن شما را محکم تر می کنند. چربی ها در زن ها بیشتر تمایل دارند در مناطقی مانند باسن ها و ران ها تجمع پیدا کنند، در حالی که در مردها بیشتر در منطقه ی شکم جمع می شوند. در این قسمت، چند حرکت ورزشی را به شما معرفی می کنیم که باعث جلوگیری از رسوب چربی و نیز باعث سفت شدن عضلات این مناطق از بدن می شوند.
تقویت عضلات خارج ران

بر روی طرف راست خود بر روی زمین دراز بکشید، به طوری که لگن و مچ های پایتان در راستای شانه هایتان باشد. سپس، به آهستگی پای چپ خود را از مفصل ران تا جایی که می توانید بلند کنید، در بالاترین ارتفاع چند ثانیه صبر کنید و سپس به آرامی پایتان را به حالت شروع باز گردانید. 10 بار این حرکت را تکرار کنید و سپس جای پاهایتان را عوض کنید.

تقویت عضلات داخل ران


بر روی طرف چپ خود روی زمین دراز بکشید، به طوری که لگن و مچ پاهایتان در امتداد راستای مثانه ها و تنه تان باشد. سپس زانوی راست خود را 90 درجه خم کنید. حالا به آرامی سعی کنید تا پای چپ خود را از مفصل ران تا جایی که ممکن است بالا بیاورید. در بالاترین نقطه، چند ثانیه پای خود را به همان حالت نگه دارید و سپس به آرامی پای خود را به حالت شروع باز گردانید. این حرکت عضلات داخل ران شما را تقویت می کند. 10 بار این حرکت را تکرار کنید و سپس به طرف دیگر خود برگردید تا با پای راست خود نیز این حرکت را انجام دهید.

تقویت عضلات شکم


بر روی پشت خود دراز بکشید. پاهای خود را از زانوها خم کنید و دست هایتان را پشت سرتان بگذارید. سپس به آرامی شانه ها و تنه ی خود را با منقبض کردن عضلات شکمتان تا جایی که می توانید بالا بیاورید. چند لحظه صبر کنید و سپس آهسته به حالت شروع حرکت برگردید. این حرکت را نیز می توانید 10 بار تکرار کنید.

نویسنده: mohamad-reza-deltang ׀ تاریخ: دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

معرفي پودر ها و مكملهاي غذايي و ویتامین ها و کراتین :
معرفي پودر ها و مكملهاي غذايي و ویتامین ها و کراتین :

البته در اينجا فقط به معرفی کاربرد اين مکملها می‌پردازم و اگر طرز مصرف آنها را خواستيد در قسمت پيامها بگذاريد.

ايندکس:

  1. glutamine
  2. creatin monoydrate
  3. creatine ATP
  4. creatine capsules
  5. amino 6000
  6. whey amio 6000
  7. weight gainer
  8. mega mass 2000
  9. muscle builder
  10. anabolic mega paks
  11. muscle volumizer
  12. mega mass 4000
  13. super whey
  14. mass 1000
  15. ultra whey pro
  16. HMB
  17. MSM 500
  18. Carnitine
  19. ZMA
  20. Fat burner
  21. Body shaper
  22. High energy
  23. Ultra energy
  24. Glocosamine
  25. Move free
  26. Green tea
  27. Folic acid

۱- Glutamine :

  • كمك به حفظ بافت هاي عضلاني
  • مفيد براي افرادي كه رژيك كالري دارند و مي خواهند حجم عضلاني‌شان حفظ شود
  • مناسب براي تمامي ورزشكاران بويژه آنهايي كه مي‌خواهند تا حد ممكن تمرين كنند
  • موثر در ساخت گليگوژن و پروتئين در بدن

گلوتامين يكي از آمينواسيدهاي ضروري بدن مي باشد كه براي ساخت پروتئين و گليگوژن در بدن كمك خصاي مي‌كند و همچنين باعث نگهداري حجم و بافت عضلاني در بدن مي شود.

۲- creatin monoydrate:

  • افزايش دهنده سطح انرژي و قدرت بدني
  • افزايش حجم و كمك در حفظ وزن و حجم عضلاني
  • توانايي براي تحمل انجام تمرينات سنگين
  • قابل استفاده و موثر در هر رشته ورزشي

مي‌توان به حرات گفت كه يكي از پر طرفدارترين مكملهاي جهان كراتين مونوهيدرات مي‌باشد و قابل استفاده در تمامي رشته‌هاي ورزشي مي‌باشد.

اين مكمل با افزايش سطح انرژي بدن به انجام تمرينات سخت كمك كرده و باعث افزايش حجم و توده عضلاني ميإشود و مي‌توان گفت كه عوارض محسوسي ندارد.

۳- creatine ATP:

  • افزايش دهنده سطح انرژي و قدرت بدن
  • افزايش دهنده توان و عملكرد بدني در تمامي ورزشكاران
  • موثر در بازيابي انرژي از دست رفته بدن
  • موثر در افزايش حجم خالص عضلاني بدن
  • موثر در آبدار كردن و عمل تورژسانس (آماس) در سلولها و بروز آن ها

اين مكمل بدون چربي و داراي فت نسبتا بالايي مي‌باشد كه به خاطر داشتن ATP انرژي بدن را تامين مي‌كند و در هنگام تمرين قدرت را افزايش مي‌دهد.

۴- creatine capsules:

  • بالا بردن حجم عضلاني
  • بالا بردن قدرت و توانايي در هنگام تمرين
  • مفيد براي ورزشكاران استقامتي و قدرتي
  • بالا بردن سطح سوخت و ساز بدن

اين محصول به صورت كپسول در اختيار شما قرار دارد و با افزايش ATP بدن حجم عضلات و استقامت را افزايش مي‌دهد. و توصيه ميشود كه محصولات كراتين را با شير و آبميوه هاي اسيدي ميل نكيند.

۵- Amino 6000:

  • موثر در بهبود قدرت عضلات
  • مناسب برای ورزشكاران رشته های قدرتی
  • موثر در بازسازی بدن پس از اجرای تمرين
  • تامين كننده امينو اسيدهای ضروری بدن

كپسولهای اين محصول دارای آمينواسيدهای شاخه ای BcAA s و آمينواسيدهای فرم L هستندكه موجب رشد عضلات و جذب بهتر پروتئين می شوند.

۶- Whey amino 6000:

  • موثر در جريان پروتئين و عضله سازی
  • مفيد برای بدنسازانی كه قبل از مسابقات يا برای حجم رژيم دارند

اين مكمل بصورت كپسول در اختيار شما قرر می‌گيرد و تركيبی از Whey و اسيدآمينه ضروری L-threonine است.

۷- Weight Gainer:

  • مناسب برای رژيمهای افزايش وزن
  • مناسب برای افرادی که در جهت کسب حجم عضلانی هستند
  • مناسب برای تامين مواد معدنی ويتامينها و کربوهيدراتها

اين مکمل به دليل بالا بودن ميزان کربوهيدرات آن (در هر سروينگ ۱۲۶ گرمی ۹۳ گرم کربوهيدرات) نقش شايانی در جهت اضافه کردن وزن ايفا می‌کند.

۸- Mega Mass 2000:

  • تامين کننده انرژی بدن به اندازه يک وعده غذايی در هر بار مصرف
  • موثر برای بالا بردن حجم و وزن
  • تامين کننده آمينواسيدهای لازمه بدن

اين مکمل غذايی يک فرمول عالی برای افزايش وزن عضلانی است، وکمک زيادی در اجرای تمرينات سخت می‌کند و از طرفی حاوی مقدار زيادی اسيدآمينه می‌باشد که روند عضله سازی را در بدن سرعت می‌بخشد، و همچنين دارای ميزان قابل توجهی ويتامينها و پروتئينهاست.

۹- Muscle builder:

  • تامين کننده آمينواسيدهای ضروری بدن جهت حمايت از جريان ساخت عضله
  • تامين کننده کربوهيدراتها با کيفيت بالا جهت حفظ وزن و توليد انرژی بدن
  • مفيد برای ورزشکارانی که در صدد کسب حجم عضلانی هستند

وجود پروتئين برای ساخت و ترميم عضلات تحت تمرين قرار گرفته، يک امر مهم و حياتی می‌باشد که در اين محصول با دارا بودن اين پروتئين ها فرايند عضله سازی و ترميم عضلات را سرعت بخشيده و کربوهيدرات در آن انرژی مورد نياز بدن را تهيه می‌کند و بعنوان وعده غذايی بعد از تمرين و قبل از خواب بشمار می‌آيد.

۱۰- Anabolic Mega Paks:

  • موثر در ترشح هورمونهای آنابوليک در بدن به شکل طبيعی
  • موثر در حفظ قدرت ، انرژی و استقامت بدن
  • موثر برای جايگزينی مواد معدنی از دست رفته در اثر تمرين
  • تامين کننده ويتامينها و مواد معدنی ضروری بدن

اين محصول که سرشار از ويتامينها و مواد معدنی ضروری بدن است در هنگام کمبود ويتامين ها و مواد معدنی بدن در حين تمرين کردن (که بسيار مخرب است) باعث حفظ انرژی و استقامت بدن می‌شود

ویتامین ها :

ویتامین c: (محلول در آب)

از ویتامینهای شناخته شده میباشد و اثر آنتی اکسیدانی بسیار قویی دارد که در ساخت و تولید هورمونهای بدن دخالت دارد. از طرفی در ساخت اسید آمینه و تبدیل پروتئین مصرفی به اسید آمینه ها و در ساخت کلاژن (کی از رشته های اتصالی در محل تاندونها) شرکت دارد . این ویتامین جهت سلامت دندان و لثه ضروری میباشد. جهت تقویت بافت مویرگها و عروق بکار میرود. در بدن به جذب آهن کمک میکند و در التیام دردها و زخمها بسیار موثر است. این ویتامین سبب تقویت سیستم ایمنی بدن میشود. و از منابعی همچون گوجه، گوچه سیز، فلفل سبز، و دلمه میتوان تهیه کرد.

ویتامین D:

مسئول جذب کلسیم و انتقال آن به داخل استخوان میباشد که موجب تشکیل بافت استخوانی میشود. برای اینکه بدن بتواند از کلسیم و فسفر موجو د در برنامه غذایی استفاده کند حضور این ویتامین ضروری است. این ویتامین در اثر تابش نور خورشید به پوست بوجود می آید و از منابعی چون شیرو لبنیات نی میتوان تامین کرد.

ویتامین K:

عامل انعقاد خون در بدن میباشد و به استخوانها در جذب بهتر مواد معدنی کمک میکند.

ویتامین A:

یا رتینول ویتامینی است با خواص آنتی اکسیدانی بالاکه جهت سلامت چشم و بینایی، رشد و ترمیم استخوانها و سنتز پروتئین در بدن و تولید هورمونها بخصوص دو هورمون رشد(GH) و تستوسترون کاربردهای فراوانی دارد. و جزو وینامینهای محلول در چرب میباشد.

ویتامین B1:

یا تیامین ویتامینی است که جهت حفظ سطوح انرژی در بدن و کمک به فعالیتهای مغزی به خصوص حافظه بسیار ضروری است. جهت سوزاندن قندها و نشاسته ها و تولید انرژی از آنها کاربرد فراوانی دارد. مصرف الکل سبب کاهش و دفع این ویتامین و همچنین سایر ویتامینهای هم خانواده آن میشود.

ویتامین B2:

یا ریبوفلاوین ویتامینی است که در تولید انرژی از پروتئین و جربی و کربوهیدرات نقش دارد و همچنین در داشتن بینایی و پوستی سلامت نقش مهمی دارد.

ویتامین B3:

یا نیاسین جهت سوخت و ساز کربو هیدراتها در بدن ، ساخت تسوتسترون و سایر هورمونهای بدن، ساخت گلبولهای قرمز خون و حفظ و نگهداری سلولهای بدن ضروری است. در حفظ سلامت سیستم عصبی و هاضمه افراد ضروری است. و که سطوح بالای آن در بدن میتواند به کاهش سطح کلسترول بپردازد.

ویتامین B5:

یا پانتوتیک اسید که نظیر سایر گروههای ویتامینی B در سنتز کربوهیدراتها و پروتئینها و چربیها موثر بوده و همچنین در ساخت هموگلوبین نقش دارد. وجود این ویتامین اعمال و کارکرد هاضمه را در بدن تقویت مینماید.

ویتامین B6:

یا پیرودوکسین در تعادل و سوخت و ساز نیتروژن و گلیگوژن در بدن نقش اساسی دارد و مانند نیاسین در ساخت گلبولهای قرمز خون(هموگلوبین) و حفاظت از آنها بسیار موثر است . این ویتامین در تولید بافتهای عصبی ، آنتی بادیها دخالت دارد. اما مهمترن کارایی آن در مجبور ساختن بدن برای افزایش استفاده از پروتئین هاست.

ویتامین B12:

کوبالامین یا ویتامین B12 برای متابولیسم چربی ها وپروتئینها و کربوهیدراتها ضروری بوده و جهت سنتز و تولید اسیدآمینه ها و اسیدهای چرب مورد نیاز بدن است از طرفی برای حفظ هموگلوبین و رشد وحفاظت از سلولهای عصبی لازم بوده و امروزه بعنوان ضد استرس استفاده و تجویز می شود.(مصرف این ویتامین با ب-کمپلکس توصیه میشود)

اسید فولیک:

که میتوان آنرا جزو ویتامینهای گروه B دسته بندی کرد . این ویتامین به حفظ گلبولهای قرمز خون کمک کرده و به تنظیم متابولیسم در بدن میپردازد. و یکی از نشانه های کمبود آن در بدن کمخونی میباشد ضمن اینکه مصرف الکل و قرصهای ضدبارداری و نیز دوره های استروئیدی طولانی مدت موجب تحلیل آن در بدن میشود.

ویتامین H:

این ویتامین بیشتر با نام بیوتین معروف میباشد اما در دسته بندی ها در گروه B جای میگیرد .از جمله فعالیتهای آن در بدن میتوان به شرکت درسنتز اسیدهای چرب و اسیدهای نوکلئیک و همچنین تولید انرژی اشاره کرد.

ویتامین ب کمپلکس:

ب –کمپلکسها یک گروه یازده تایی از ویتامینهای گروه ب میباشند که همراه باهم در بدن کار میکنند. وجود این ویتامینها در تبدیل غذا به انرژی بسیار ضروری و لازم است. همچنین در حفظ و سلامت سیستم ایمنی بدن، هاضمه و داشتن پوست و موی سالم نقش دارد. این ویتامینها محلول در آب بوده و بدن تنهاغ به مدت 24 ساعت میتواند آن رانگهداری کند.

كراتين چيست؟

كراتين ماده اي است كه در بدن انسان در طي سوخت و ساز پروتئين توليد مي شود. اين ماده در غذاها و مكملهاي به همين نام وجود دارد.

كراتين منو هيدرات جهت افزايش ذخاير كراتين و كراتين فسفات (CP) بدن مصرف مي شود.

CP در بدن انسان از تركيب كراتين و فسفات توليد شده و همراه با آدرنالين تري فسفات (ATP) در بافت عضله ذخيره مي شود. در واقع CP در دسترس ترين و سريعترين منبع سوختي جايگزين ATP است.

ولي نقطه ضعف آن توانايي كم بدن در ذخيره اين ماده مي باشد. كراتين در بدن از سوختن پروتئينها و اسيدهاي آمينه ي آرژي نين، گليسين و متيونين بدست مي آيد. اين ماده بطور طبيعي در گوشت قرمز و ماهي يافت مي شود. هر يك كيلو گرم گوشت قرمز حدود 5 گرم كراتين دارد.

از عمده اثرات كراتين مي توان به موارد ذيل اشاره كرد:

1- افزايش قدرت عضله

2- در فواصل بين تمرينات سنگين ورزشي بازسازي ذخاير انرژي را سرعت مي بخشد.

3- بدون افزايش چربي بدن، در افزايش توده عضلات بدن نقش قابل توجهي دارد.

4- آستانه بي هوازي را در بدن افزايش مي دهد.

5- در تمرينات ورزشي سرعتي و شديد، ضمن كاهش توليد اسيد لاكتيك، مانع از خستگي شده و مدت تمرين شديد را طولاني تر مي كند.

پس به طور كلي مي توان هنگام نياز به افزايش وزن و توده عضلات، افزايش قدرت و سرعت در حركات انفجاري و كمك به توليد ATP در بدن از اين ماده استفاده نمود.

مقدار مصرف:

اصولاً جهت نتيجه گيري كامل و صحيح لازم است مصرف كراتين را به دو مرحله ي بارگيري و نگهدارنده تقسيم كرد.

مدت مرحله بارگيري 5 روز است و مرحله نگهدارنده از روز ششم آغاز مي شود. مقدار مصرف اين ماده را در هر دو مرحله و براي زنان و مردان مي توان از جداول ذيل استخراج نمود:

جدول 1- طرز مصرف كراتين منوهيدرات در ورزشكاران مرد

مرحله نگهدارنده

مرحله بارگيري

وزن بدن

4-2 گرم

9 گرم

كمتر از 36 كيلوگرم

5-3 گرم

10 گرم

41-36 كيلوگرم

6-3 گرم

11 گرم

45-42 كيلوگرم

7-4 گرم

13 گرم

50-46 كيلوگرم

7-4 گرم

14 گرم

55-51 كيلوگرم

8-4 گرم

15 گرم

59-56 كيلوگرم

8-4 گرم

16 گرم

64-60 كيلوگرم

9-5 گرم

17 گرم

68-65 كيلوگرم

9-5 گرم

18 گرم

73-69 كيلوگرم

10-5 گرم

19 گرم

77-74 كيلوگرم

10-5 گرم

20 گرم

82-78 كيلوگرم

11-6 گرم

22 گرم

86-83 كيلوگرم

12-6 گرم

23 گرم

91-87 كيلوگرم

12-6 گرم

24 گرم

95-92 كيلوگرم

13-7 گرم

25 گرم

بيشتر از 95 كيلوگرم

جدول 2- طرز مصرف كراتين منوهيدرات در ورزشكاران زن

مرحله نگهدارنده

مرحله بارگيري

وزن بدن

3-2 گرم

6 گرم

كمتر از 36 كيلوگرم

4-2 گرم

7 گرم

41-36 كيلوگرم

4-2 گرم

8 گرم

45-42 كيلوگرم

5-3 گرم

9 گرم

50-46 كيلوگرم

5-3 گرم

10 گرم

55-51 كيلوگرم

5-3 گرم

10 گرم

59-56 كيلوگرم

6-3 گرم

11گرم

64-60 كيلوگرم

6-3 گرم

12 گرم

68-65 كيلوگرم

7-4 گرم

13 گرم

73-69 كيلوگرم

7-4 گرم

14 گرم

77-74 كيلوگرم

7-4 گرم

14 گرم

82-78 كيلوگرم

8-4 گرم

15 گرم

86-83 كيلوگرم

8-4 گرم

16 گرم

91-87 كيلوگرم

9-5 گرم

17 گرم

95-92 كيلوگرم

9-5 گرم

18 گرم

بيشتر از 95 كيلوگرم


نویسنده: mohamad-reza-deltang ׀ تاریخ: دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تصاویر بدنسازان خارجی

تصاویر بدنسازان خارجی

نویسنده: mohamad-reza-deltang ׀ تاریخ: دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تصاویر بدنسازان ایرانی

تصاویر بدنسازان ایرانی

نویسنده: mohamad-reza-deltang ׀ تاریخ: دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آموزش مدارهای الکتریکی قسمت اولآموزش مدارهای الکتریکی قسمت اول


 

تعاريف و قوانين

هر المان مدار را ميتوان يك شاخه دو سر با جهت هاي قراردادي مطابق شكل فرض كرد طبق قرارداد ورود جريان به قطب مثبت ولتاژ مي باشد.

نویسنده: mohamad-reza-deltang ׀ تاریخ: دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

تاریخچه و پیشینه ی مراسم چهار شنبه سوری
یکی از آیینهای نوروزی امروز – که بایستی آمیزه ای از چند رسم متفاوت باشد – ” مراسم چهارشنبه سوری ” است که در برخی از شهرها آن را چهارشنبه آخر سال گویند. دربارهً چهارشنبه سوری، کتاب ها و سندهای تاریخی، مطلبی یا اشاره ای نمی یابیم و تنها در این قرن اخیر، یا دقیق تر، در این نیم قرن اخیر است که مقاله ها و پژوهشهای متعددی در این باره منتشر شده و یا در نوشته های مربوط به نوروز به چهارشنبه سوری نیز پرداخته اند.

نویسنده: mohamad-reza-deltang ׀ تاریخ: دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

روبات دنبال کننده خط توسط سنسورهای مادون قرمز IR
دراین پروژه با نحوه عملکرد روبات دنبال کننده مسیر آشنا می شوید.

نویسنده: mohamad-reza-deltang ׀ تاریخ: دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

آموزش ساخت ربات نوریاب - بولینگ (مدار حسگر مربوط به ربات بولینگر )
برای ساخت ربات بولینگر ابتدا شما به یک سازه مکانیکی به همراه موتور و گریبکس نیاز دارید. پس از آن باید بخش الکترونیکی را به گونه ای بسازید که روبات  بتواند در محیط به دنبال منبع نور بگردد و هوشمندانه به سمت آن حرکت کند.

نویسنده: mohamad-reza-deltang ׀ تاریخ: دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

مدارهشدار دهنده آب

در این پروژه با نحوه عملکرد و مدار هشدار دهنده آب آشنا می شوید.این مدار نسبت به رطوبت حساسیت زیادی ندارد.برای آشکار کردن رطوبت می توانید از سنسورهای رطوبت موجود در بازاراستفاده کنید.

نویسنده: mohamad-reza-deltang ׀ تاریخ: دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد

لینک دوستان

لینکهای روزانه

جستجوی مطالب

طراح قالب

CopyRight| 2009 , new20.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.COM